۱۳۹۱ آذر ۴, شنبه

پرسش ، پاسخ


حماقت از پاسخی داشتن برای هر چیزی سر بر می کشد ،

دانایی پیامد داشتن پرسشی درباره هر چیزی است.
این جمله رو امروز جایی خوندم، منو به فکر فرو برد.
یک سالی میشه با یک دوستی آشنا شدم که برای هر مطلب و سوالی چه تخصصی و گاها غیر تخصصی پاسخی داشت. بیشتر اوقات هم این پاسخ ها رو طوری بیان می کرد که گویا اطمینان صد در صدی داره.
توی چند مورد که مربوط به مسائل روز میشد با اطمینان صددرصدی درباره یک واقعه و یا مطلبی اظهار نظر میکرد یا مثلا تو بحثی که به اون مربوط نمیشد اظهار نظر می کرد،  دست آخر پس از جستارها و جستجوهای گوناگون بهش نشون دادم مثلا تو اون مورد خاص اشتباه میکنه و ...، ولی اون باز نمی پذیرفت و همچنان همینگونه رفتار میکنه. 
کمی بشتر دقت کردم دیدم خودم هم رگه هایی از این رفتار رو دارم. این که جوابی همیشه داشته باشم و دیگر اینکه در بحث های این مدلی شاید قیافه حق به جانب داشته باشم و یا شاید خونسردی و لحن آرومم رو از دست بدم.
و الان هم بیشتر دارم درباره قسمت دوم این جمله فکر میکنم. داشتن پرسش برای هر چیزی.
می خوام به یک سخنرانی گوش بدم که این لینک دانلودشه. چون هنوز بهش گوش نکردم زیاد تبلبغشو نمی کنم تا بعد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر